Sklep internetowy założony przez WooCommerce
17 września, 2020
Biuro rachunkowe i Elektroniczna e-księgowość
21 września, 2020

WordPress oferuje sporo możliwości do tworzenia stron WWW, ich budowania oraz prowadzenia. Dzięki możliwościom WordPressa powstają strony, jakie da się łatwo rozwijać także z uwagi na pozycjonowanie. Aby optymalizacja strony WWW na WordPressie była skuteczna, warto sięgnąć po różne wtyczki i narzędzia stworzone do optymalizacji oraz {wspierające|wspomagające pozycjonowanie.

Page Speed Insight

Narzędziem szczególnie korzystnym do optymalizacji stron WWW jest przygotowany przez Google Page Speed Insight. To narzędzie w głównej mierze określa czas, jakiego potrzebuje przeglądarka, żeby załadować stronę . Na bazie danych Google wystawia ocenę w skali od 0 do 100 punktów. I choć sam Page Speed nie zwiększa pozycji, tak niewielka wartość punktowa może wpłynąć na jej zaniżenie. To co najważniejsze w funkcjonowaniu tego narzędzia, to pełna analiza analiza danych, jakie wpływają na taki albo inny wynik. Za sprawą Page Speed Insight wiadomo, które elementy wymagają poprawy. Między innymi należy pomniejszać rozmiary grafik, eliminować zasoby blokujące renderowanie, wyrzucać niepotrzebne już kody CSS, JavaScript albo wtyczki.

Google Lighthouse

Szczególnie rozbudowanym narzędziem optymalizacji stron internetowych na WordPress jest także narzędzie Google Lighthouse, zamieszczone w przeglądarce. Działa podobnie do Page Speed Insight, jednak jest nieco bardziej funkcjonalne, z uwagi na obecność 5 kategorii. Kategorią pierwszą jest performance, czyli wydajność strony. Ocenia witrynę WWW z uwagi na jej działanie. Analizuje m.in. czas ładowania strony, wskazuje niepotrzebne kody CSS, JavaScript, pokazuje elementy konieczne do poprawy, żeby zwiększyć wydajność. Drugim parametrem jest dostępność. W tym dziale ważna jest wygoda użytkownika. Analizowane są np. teksty alternatywne, przystępność języka czy poprawna struktura.

Kolejny parametr – best practices – analizuje funkcjonalność strony internetowej pod względem zachowań użytkowników. Na przykład ocenia możliwość wklejania haseł, kwestie techniczne jak odpowiednie rozmiary pokazywanych grafik lub poprawne użycie kodów HTML. Google Lighthouse sprawdza witrynę WWW też na podstawie SEO. Ocenia między innymi obecność opisów meta albo atrybutu alt dołączanego do obrazów. Ostatnia z kategorii, czyli Progressive Web App (PWA) ma za zadanie badać, czy strona posiada funkcję aplikacji offline oraz czy poprawnie działa w wersji uproszczonej. Tak dokładny audyt pokazuje niedociągnięcia, jakie powinno się zmienić dla dobrej optymalizacji strony WWW na WordPressie.

Test My Site with Google

Narzędzie Test My Site w odróżnieniu od Lighthouse oraz Page Speed Insight skupia się w głównej mierze na mobilnych urządzeniach. Najważniejszej weryfikacji podlega czas ładowania strony oraz metoda pokazania jej na komórkach. Test My Site produkuje dokładny raport pokazujący elementy, które należy poprawić. Między innymi ocenia zasoby blokujące renderowanie, wydajność JavaScript, a także sugeruje wyrzucenie niepotrzebnych narzędzi. Test My Site pokazuje też ulepszenia, jakie pomogą dostosować stronę do potrzeb użytkownika, na przykład działanie witryny offline dostępnej z każdego urządzenia. Test My Site with Google pokazuje też usprawnienia odnoszące się do takich działań, jak szybka metoda logowania, rejestracji czy płatności. Google oferuje szeroki zakres narzędzi pokazujących istotne usprawnienia dodatnio oddziałujące na optymalizację strony WWW.

Wtyczki do optymalizacji stron internetowych na WordPressie

Oprócz narzędzi proponowanych przez Google do optymalizacji stron www na Wordpresie da się wykorzystać też stworzone w tym celu wtyczki. Korzystając z WordPressa uzyskuje się nieograniczony dostęp do darmowych oraz płatnych wtyczek, jakie zawierają sporo istotnych dodatków, poprawiających strony internetowe. Wtyczki związane z optymalizacją mają za zadanie wprowadzanie funkcji, jakie oddziałują na jakość strony.

Autoptimize – celem tej wtyczki jest optymalizacja od strony kodów CSS oraz HTML. Za pomocą tej wtyczki eliminowane są niepotrzebne znaki HTML. Za jej sprawą możliwa jest też optymalizacja obrazów i czcionek. Co więcej wtyczka Autoptimize przekłada skrypty w stopkę, dzięki czemu minimalizuje czas wyświetlania samej strony.

Yoast SEO – jest wtyczką, jaka ocenia wpisy, podstrony i strony itp. pod względem poprawności elementów SEO np. słów kluczowych, atrybutów alt, meta danych lub parametrów title. Za pomocą tej wtyczki możliwa jest edycja tych elementów, a sama wtyczka pokazuje odpowiednio zrealizowane elementy i takie, jakie należy poprawić w treści, żeby zdobyć jak najlepsze rezultaty optymalizacji strony WWW na Wordpresie.

W3 Total Cache – odpowiada za czas wyświetlania strony. Za pomocą generowanych reguł poprawia wydajność strony dzięki czemu wczytuje się ona zdecydowanie szybciej. Kieruje budowaniem cache (pamięci podręcznej), jej czyszczeniem i na redukcję kodów np. HTML oraz CSS. Tą metodą przeglądarka zapisuje statyczne pliki w czasie pierwszego włączenia strony, a przy kolejnych wejściach ładuje ją bez obciążania serwerów.

Pozycjonowanie stron

Komentarze są wyłączone.